Felkészülés a gyermekáldásra

A családtervezés lényeges része a gyermekvállalásnak. A leendő szülőknek nemcsak lelkileg, hanem – különösen az anyáknak – testileg is készen kell állniuk a terhességre. A fogamzásra történő felkészüléssel, aminek optimális ideje 3 hónap, sokat tehetünk azért, hogy egészséges gyermekünk szülessen. Ez idő alatt érdemes leszokni a dohányzásról, abbahagyni a fogamzásgátló szedését, illetve mérsékelni az alkohol fogyasztását.

Ha eddig nem sportolt a leendő anyuka, célszerű elkezdeni egy rendszeres, könnyű tornát, ami beletartozik a szervezet várandósságra való fizikai felkészítésében. Az olyan mozgásformák, mint a laza, könnyed kerékpározás, a jóga, a terhestorna enyhítik a terhesség kellemetlen velejáróit és pozitív hatással vannak az egészségre. Az úszás pl. enyhíti az ízületi fájdalmakat és nagymértékben csökkenti az ödémát.

Mikor legyünk óvatosak a sporttal?

  • Ikerterhesség
  • Korábbi vetélés vagy koraszülés
  • Vérzések
  • Idő előtti fájások
  • Magas vérnyomás
  • Szívbetegségek
  • Cukorbetegség esetén.

Bármilyen mozgásformába is kezdenél, kérd ki a szakorvos véleményét!

Timi

 

Vágó Tímea vagyok, gyógytornász. A Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Karán szereztem diplomát.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük